Persbericht JCI Haaglanden kerstactie 2014 "Ieder kind verdient een kerstcadeau"

Persbericht JCI Haaglanden kerstactie 2014 “Ieder kind verdient een kerstcadeau”

24 december 2014
Geen Reacties

Kerst voor Iedereen

JCI Haaglanden heeft dit jaar van 18 tot 20 december voor de tweede keer haar kinderwens actie gehouden “Ieder kind verdient een kerstcadeau” op het Spui in de Haagse binnenstad. Ook dit jaar was de kerstboom gevuld met wensen van meer dan 1200 kinderen uit regio Haaglanden die ondersteund worden door jeugdzorg, Stichting Jeugdformaat.

De leden van JCI Haaglanden en Stichting Jeugdformaat trotseerden weer en vooral wind en vroegen het winkelend publiek of zij voor één van de kinderen een wens wilden vervullen. Velen hebben met een warm hart een wens uitgekozen en zijn gaan winkelen om de wens te vervullen. Tekenend voor de positie waarin sommige kinderen zich bevinden zijn de vragen die ze stellen. Niet alleen “een boek” of “spelletje” maar ook elementaire zaken als theedoeken voor de uitzet of een roze pyjama voor een meisje van 4 staan op het wenslijstje. Met groot succes is de actie afgesloten en het resultaat zijn 550 cadeaus voor kinderen die het deze kerst wat minder warm hebben. Op maandag 22 december werden de cadeautjes onder de kinderen verspreid.

Traditie

Voorzitter Gregor Neggers vertelt: “Dat deze tweede keer al een traditie start, bleek uit de komst van een dame die vol enthousiasme met haar kleinzoon op ons afstapte en zei: ”Ik heb geen uitleg nodig, ik ga meteen cadeaus kopen net als vorig jaar”. Van jong tot oud en van Hagenaren, Hagenezen tot toeristen, iedereen deed mee. Opmerkelijk was vooral dat veel jongeren voor leeftijdsgenootjes een cadeau van hun eigen zakgeld kochten. Ouderen vertelden hoe zij vroeger zo blij waren met hun cadeaus. Dat gunnen zij deze kinderen ook. De reacties waren heel erg positief. Het winkelend publiek vindt het leuk dat ze zelf een cadeau kunnen kopen voor iemand anders. Neggers: “Mensen geven liever een cadeautje dan geld. Wij zorgen ervoor dat het cadeau terecht komt bij Haagse kinderen. JCI Haaglanden wil iedereen nogmaals bedanken voor hun bijdrage. Door de gulle mensen is de actie een succes. Volgend jaar staan we er zeker weer!”

Over het goede doel, Stichting Jeugdformaat

Jeugdformaat is de organisatie voor jeugd- en opvoedhulp in de regio Haaglanden. Samen werken zij aan de begeleiding en ondersteuning van ongeveer 7.000 gezinnen per jaar en bijna 1.100 pleeggezinnen. De cadeaus zijn voor kinderen van 0+ tot 18 jaar uit alle Jeugdformaat voorzieningen (logeerhuizen, 16+, gezinshuizen en de daghulp) én voor de kinderen die pleegzorg of hulp thuis ontvangen waarvan de ouders het financieel niet breed hebben.

Over JCI Haaglanden

JCI Haaglanden is een netwerk voor jonge en ondernemende mensen.  Wij zijn onderdeel van de wereldwijde organisatie JCI, Junior Chamber International met circa 200.000 leden wereldwijd en in Nederland bijna 2500 leden. De leden van JCI Haaglanden zijn bovenal (werkende) ondernemende en actieve mensen in de leeftijd tot 40 jaar. Ze hebben veelal een HBO of universitaire opleiding hebben een eigen bedrijf/onderneming, leidinggevende functie of zijn werkzaam in het hoger- of middenkader van een bedrijf. Daarnaast hebben zij een bovengemiddelde interesse in zakelijke (en sociale) netwerken en willen zij iets terug doen voor de maatschappij in de regio Haaglanden.

Junior Chambers International

JCI is een wereldwijd netwerk voor persoonlijke ontwikkeling voor ondernemende mensen tot 40 jaar. De missie van JCI is het creëren van positieve verandering in de maatschappij door een actieve opstelling van de leden waarbij persoonlijke ontwikkeling centraal staat. De organisatie heeft geen politieke of religieuze achtergrond. JCI telt meer dan 200.000 leden in ruim 100 landen en 6.000 lokale afdelingen. JCI Nederland telt bijna 2.500 leden verdeeld over meer dan 100 afdelingen.

19 December 2014: Kerstboom actie “Ieder kind verdient een kerstcadeau” van JCI Haaglanden op het Spui in het centrum van Den Haag.

22 December 2014: Het afleveren van 275 cadeau’s op de Waldeck Pyrmontkade lokatie van stichting Jeugd Formaat.

22 December 2014: Het Afleveren van 275 cadeau’s op de Zichtenburglaan lokatie van stichting Jeugd Formaat.